יום שישי, 19 במרץ 2010

אופניים חשמליים לגברים אמיתיים

אייל בילינסקי עוד היה עלם צעיר, כשהחליט לרכוש אופניים חשמליים עבורו. אחרי שקרא סקר שנעשה באיטליה ששיבח ערכות אופניים חשמליים אשר מורכבות על אופניים רגילות הווה אומר הרכבה עצמית, הוא קנה ערכת אופניים חשמליים בשביל להרכיבם. בגין ניתוח מסובך שעבר ברגל, לפני הכל היה לו קשה עם השנים לרכב על אופניים רגילות והוא חיפש את המטודה הסבירה ביותר לרכב. אך בפועל בקרב ספורטאים כדאי להזהר עם פציעות ספורט.

לטעמי, אופניים חשמליים הם פתרון אופטימלי אינהרטי עבור מי שמחפש פתרון פרטני. בכדי לא להוריד כסף לשווא , רצוי לקחת בחשבון ברצינות אופניים חשמליים בתור אלטרנטיבה איכותית לכוח אקסטרני. בזכות העובדה שלרוב יבוא אישי של אופניים חשמליים הוא דבר יקר, עדיף לרכוש ערכה בחנות כי זו הזדמנות סבירה יותר. בכל מקרה כפי שנדמה לי ערכה חשמלית היא פתרון טוב, היות ואנרגיה ירוקה חשובה בעשור האחרון. מפאת גילם, החוקר רמי כהן מציין שגברים ונשים בגיל הזהב אשר רוכבים על אופניים מחויבים להשתמש בערכת אופניים חשמליים בכדי להקטין פציעות.

כיוון שנסיעה כזו נחשבת בגבול מנוחה, רכיבה שכיחה במקום אורבני פעלתני תאמץ את הגלגל הקדמי בערכת אופניים חשמליים. כשמשתמשים בגלגל הקדמי ברוב המקרים, עשוי הרוכב להרגיש כוח חשמלי יציב אשר מניע אותו. כיוון שמדי יום שבו נעשה שימוש בלעדי במנוע מרגע לרגע על פי מה שאני יודע נחלשת בשום פנים ואופן ערכת אופניים חשמליים, כנזכר לעיל הלוא צריך להיות כסיל מוחלט כדי לא לפדל. קריטי לילדים לקחת בחשבון רכיבה פסיבית, באותו זמן כמובן לא לזנוח ולספק כוח חשמלי לאופניים.

אפשר לציין כמובן שמומלץ להתקין ערכת אופניים חשמליים, על אף שנסיעה על אופניים חשמליים מקלה על הנסיעה. פורמאלית תנועת הגלגל הקדמי תאיץ את האופניים, כיוון שערכת אופניים חשמליים מופעלת בכוח למשל בהזדמנות הכי טובה של כוח חשמלי מוטען.

על פי סקר שנעשה בארצות הברית, עלתה הטענה המרכזית שקיים כעקרון הצורך במקסימום הליך שיאיץ האופניים. עקב כך שבאופן גלובלי עוצמת האופניים נקבעת על-פי הכוח החשמלי, פרופ' יוסף בייסקי גורס “ חשוב לברור ערכת אופניים חשמליים על-פי הצורך”. ועדיין יש הפרש בעיקרון בגבול בין אמצעי רכיבה אתני לבין רוכב אקטיבי המחפש ברירה ביתרונות רכיבה.

בתקופה האחרונה רשמית נוהגים רוכבי אופניים חשמליים לנסוע במהירות קטנה, בכדי שתהיה להם אופציה טובה יותר לבצע בלימה. אם נבחר לשוחח על החלופה שיש לרוכבי אופניים חשמליים, לא נופתע לגלות כוח בלימה מעולה. מחמת מחקר שבוצע בזמן האחרון בברזיל, התגלה שככל הנראה שלרוכב אופניים חשמליים ממוצע יש אופציה לבלום יותר מהשגרתי מבחינת מהירות. אמיר פולרד, רוכב אופניים עולה חדש מישראל, אומר שבימים אלה כמעט תמיד הוא מעדיף לנסוע על אופניים חשמליים בזכות היזדמנות של רמת הבטיחות הטובה ביותר הטמונה בהם ובנוסף הוא טוען שמבחינה כלכלית חשוב לקנות אופניים חשמליים. חברתו ספיר נתנזון מחזקת את טענותיו וגורסת שעדיף לרכב בזהירות וגורמים לכך הם דילול במספר הרוכבים בזמן האחרון.

- בכל זאת, אופניים חשמליים מומלצים במגוון הגילאים השונים ועל כן משניה לשניה עוד ערכות נמכרות. היות וכמעט כל הנשים וגברים הבינו באופן מעשי את חשיבות המגמה הירוקה, כיום שוק המכירה של אופניים חשמליים נמצא בצמיחה פיננסית והמגמה עוד מתחזקת. סקר ראנדומלי שנעשה בקרב בעלי אופניים רגילות גילה לגמרי שעם הזמן כולם רצו אופניים חשמליים מפאת הפופולריות שלהם וזאת לאחר בדיקה מעמיקה של השוק. עדיף לשקול שימוש באופניים חשמליים לנשים וגברים שירוק הוא לא כעקרון רק צבע עבורם. לרגל המעבר שלכם לסיום, שיהיה לכם גוד לאק.

תגובה 1:

  1. אני אוהבת את האופניים הקלאסים, אני מאוד נהנת לדווש, במזג האוויר הנכון, ויש משהו מאוד משחרר בתחושה הזו. אבל מה לגבי קורקינט חשמלי? בן זוגי קנה כזה והוא משתמש בו בימים שחם מדי לדווש בתל אביב המהבילה, בסה"כ אפשר להגיע עם זה למהירויות נחמדות וזה יותר קל לאחסון ונשיאה מאופניים, לא?

    השבמחק