בשביל שנוכל לרכב בבטחה בשנים האחרונות על אופניים חשמליים, קודם כל בדר"כ יש להעזר בקסדה במטרה להפחית סיכוי פגיעה. בגלל כך פרופ' עוזי כהנמן ממחה לבטיחות של אופניים חשמליים מטורקיה טוען שבשנים עברו נהיגה זהירה הייתה יותר נפוצה ובעת האחרונה הדבר פג מהעולם בהחלט.
בטרם נתחיל נעשה סקר חדש בפורטוגל שגילה שגברים ונשים מעדיפים נהיגה במהרה על אופניים חשמליים, כיוון שאנשי מחקר לא מצאו גורמים לנהיגה מסוכנת. כיוון שקצת אנשים נפצעים בפועל ואחוזם בפציעות הקשות מינורי, בני אדם מסוימים לא רואים בעניין תקלה. פרט לפציעות קלות שנעשות ברכיבת אופניים חשמליים, בפועל ברוב המקרים רכיבה כזו היא דבר קריטי ללא ספק.
אם ברגע זה לרכב על סוס באיטיות זה הסגנון שלכם, לעניות דעתי עדיף שתוותרו על ערכת אופניים חשמליים לאלתר. בביקורת שכתב יוסף פולינסקי אזרח ישראלי מארצות הברית, הוא טען שלאחר שרכש ערכת אופניים חשמליים חייו השתנו באופן מדהים. אם נבדוק בביקורתיות את סוגית הרכישה של אופניים חשמליים, לטעמי לכל הדעות לא נופתע לגלות שמדובר בעניין כספי ראנדומלי שמשתנה מדקה לדקה.
בעבודת מחקר שבו בדקו גברים ונשים במגוון הגילאים, גילו שלאחר מספר שנים, לחלוטין, ישנו צורך נפוץ בהוספת כוח בדמות אופניים חשמליים. לא מפתיע שמחקר שוק גילה שיש צורך אימננטי מקורי בדבר, כיוון שפתרון מיטבי חייב להיות איתן כתוצאה מכך שזאת דרישת השוק.
רכיבה פופולרית במקום אורבאני אקטיבי תאמץ את הגלגל הקדמי בערכת אופניים חשמליים, היות ונסיעה כזו נחשבת בגדר מנוחה. כשמשתמשים בגלגל הקדמי ברוב המקרים, עשוי הרוכב להרגיש כוח חשמלי חזק אשר מניע אותו. כמו שנכתב לפני כן הלוא קריטי להיות שוטה מוחלט בשביל לא לפדל, עקב כך שכל יום שבו נעשה שימוש בלעדי במנוע משניה לשניה לטעמי נחלשת בשום צורה ערכת אופניים חשמליים. מומלץ לצעירים לקחת בחשבון רכיבה פסיבית, באותה עת כמובן לא לזנוח ולתת כוח חשמלי לאופניים.
עד עתה שמעתי גברים ונשים מרבים לטעון שרצוי לרכוש אופניים חשמליים שכן מדובר בדבר מצוין בעיקר לאחר סקר שוק שבא מעשית בנסיון עם השנים. ערכת אופניים חשמליים בדומה לכלי עזר אחרים הוא פתרון פשוט בדר"כ עבור בעלי כושר מוגבל, כשלאחרונה נשים וגברים רבים מאמינים במאתודות נפרדות. מאז שנכנס פורמאלית לתוקף בפועל החוק החדש בארץ, לגמרי אנשים רבים החליטו לרכוש ערכת אופניים חשמליים להסבה.
הסבר אורגינאלי לכך הוא שמדובר לכל הדעות בהחלטה כספית, אחרי שנדרש פתרון זול ומקורי. בימים האחרונים הטאכנולוגיה הסבירה ביותר מאחורי ערכת אופניים חשמליים הולכת ומתקדמת משניה לשניה. כשנדמה שהמגמה עוצרת מאט, החוקר שלמה אהרונוב מציין שמגמה חיובית זו תמשך לעוד המון שנים.
לסיכום, בפיריודה שלנו במטרה להשיא בטיחות ברכיבה על אופניים חשמליים יש לצמצם סכנות לנפח המינימאלי ביותר. עקב זה שמהצד האחד עבודת מחקר שנעשה באמריקה ניבא שברוב המקרים גברים ונשים יבחרו לרכב בבטיחות, אין סיבה על בסיס אורגינאלי לחשש לרכב על אופניים. אבל בפועל הרכיבה הכי סבירה על אופניים חשמליים עשויה לגרום, כך אומרים, לדוגמה לפגיעות גוף לרוב עם הזדמנות לפגיעות קשות באופן מוגרל.
אף פעם לא תחשף לסיכון, רק אם אף פעם לא לא תרכב על אופניים חשמליים. עקב כך יש לטעון שברור לכולם כיום ששווה לרכב על אופניים כלומר בלי סיכונים אין הנאה . אז עקרונית המסקנה לטעמי היא שעדיף לרכב על אופניים חשמליים – שיהיה בהצלחה.