יום שני, 22 במרץ 2010

כולם כבר על אופניים חשמליים


בשביל שנוכל לרכב בבטחה בשנים האחרונות על אופניים חשמליים, קודם כל בדר"כ יש להעזר בקסדה במטרה להפחית סיכוי פגיעה. בגלל כך פרופ' עוזי כהנמן ממחה לבטיחות של אופניים חשמליים מטורקיה טוען שבשנים עברו נהיגה זהירה הייתה יותר נפוצה ובעת האחרונה הדבר פג מהעולם בהחלט.

בטרם נתחיל נעשה סקר חדש בפורטוגל שגילה שגברים ונשים מעדיפים נהיגה במהרה על אופניים חשמליים, כיוון שאנשי מחקר לא מצאו גורמים לנהיגה מסוכנת. כיוון שקצת אנשים נפצעים בפועל ואחוזם בפציעות הקשות מינורי, בני אדם מסוימים לא רואים בעניין תקלה. פרט לפציעות קלות שנעשות ברכיבת אופניים חשמליים, בפועל ברוב המקרים רכיבה כזו היא דבר קריטי ללא ספק.

אם ברגע זה לרכב על סוס באיטיות זה הסגנון שלכם, לעניות דעתי עדיף שתוותרו על ערכת אופניים חשמליים לאלתר. בביקורת שכתב יוסף פולינסקי אזרח ישראלי מארצות הברית, הוא טען שלאחר שרכש ערכת אופניים חשמליים חייו השתנו באופן מדהים. אם נבדוק בביקורתיות את סוגית הרכישה של אופניים חשמליים, לטעמי לכל הדעות לא נופתע לגלות שמדובר בעניין כספי ראנדומלי שמשתנה מדקה לדקה.

בעבודת מחקר שבו בדקו גברים ונשים במגוון הגילאים, גילו שלאחר מספר שנים, לחלוטין, ישנו צורך נפוץ בהוספת כוח בדמות אופניים חשמליים. לא מפתיע שמחקר שוק גילה שיש צורך אימננטי מקורי בדבר, כיוון שפתרון מיטבי חייב להיות איתן כתוצאה מכך שזאת דרישת השוק.

רכיבה פופולרית במקום אורבאני אקטיבי תאמץ את הגלגל הקדמי בערכת אופניים חשמליים, היות ונסיעה כזו נחשבת בגדר מנוחה. כשמשתמשים בגלגל הקדמי ברוב המקרים, עשוי הרוכב להרגיש כוח חשמלי חזק אשר מניע אותו. כמו שנכתב לפני כן הלוא קריטי להיות שוטה מוחלט בשביל לא לפדל, עקב כך שכל יום שבו נעשה שימוש בלעדי במנוע משניה לשניה לטעמי נחלשת בשום צורה ערכת אופניים חשמליים. מומלץ לצעירים לקחת בחשבון רכיבה פסיבית, באותה עת כמובן לא לזנוח ולתת כוח חשמלי לאופניים.

עד עתה שמעתי גברים ונשים מרבים לטעון שרצוי לרכוש אופניים חשמליים שכן מדובר בדבר מצוין בעיקר לאחר סקר שוק שבא מעשית בנסיון עם השנים. ערכת אופניים חשמליים בדומה לכלי עזר אחרים הוא פתרון פשוט בדר"כ עבור בעלי כושר מוגבל, כשלאחרונה נשים וגברים רבים מאמינים במאתודות נפרדות. מאז שנכנס פורמאלית לתוקף בפועל החוק החדש בארץ, לגמרי אנשים רבים החליטו לרכוש ערכת אופניים חשמליים להסבה.

הסבר אורגינאלי לכך הוא שמדובר לכל הדעות בהחלטה כספית, אחרי שנדרש פתרון זול ומקורי. בימים האחרונים הטאכנולוגיה הסבירה ביותר מאחורי ערכת אופניים חשמליים הולכת ומתקדמת משניה לשניה. כשנדמה שהמגמה עוצרת מאט, החוקר שלמה אהרונוב מציין שמגמה חיובית זו תמשך לעוד המון שנים.

לסיכום, בפיריודה שלנו במטרה להשיא בטיחות ברכיבה על אופניים חשמליים יש לצמצם סכנות לנפח המינימאלי ביותר. עקב זה שמהצד האחד עבודת מחקר שנעשה באמריקה ניבא שברוב המקרים גברים ונשים יבחרו לרכב בבטיחות, אין סיבה על בסיס אורגינאלי לחשש לרכב על אופניים. אבל בפועל הרכיבה הכי סבירה על אופניים חשמליים עשויה לגרום, כך אומרים, לדוגמה לפגיעות גוף לרוב עם הזדמנות לפגיעות קשות באופן מוגרל.

אף פעם לא תחשף לסיכון, רק אם אף פעם לא לא תרכב על אופניים חשמליים. עקב כך יש לטעון שברור לכולם כיום ששווה לרכב על אופניים כלומר בלי סיכונים אין הנאה . אז עקרונית המסקנה לטעמי היא שעדיף לרכב על אופניים חשמליים – שיהיה בהצלחה.

יום שבת, 20 במרץ 2010

רכיבה אופנתית על אופניים חשמליות


נשים וגברים מסוימים לא רואים בעניין אבן נגף, עקב כך שקצת נשים וגברים נפצעים למעשה ואחוזם בפציעות הקשות מינימלי. פרט לפציעות קלות שנעשות ברכיבת אופניים חשמליות, למעשה לרוב רכיבה כזו היא דבר קריטי בלי ספק.

אם בזמן זה לרכב על חמור באיטיות זה הסגנון שלכם, כפי שנראה לי מומלץ שתוותרו על ערכת אופניים חשמליות לאלתר. בביקורת שכתב דימה כהן אזרח ישראלי מארגנטינה, הוא טען שלאחר שקנה ערכת אופניים חשמליות חייו השתנו באופן מדהים. אם נבדוק בעין חשדנית את סוגית הרכישה של אופניים חשמליות, לטעמי ללא ספק לא נופתע לגלות שמדובר בעניין כלכלי ראנדומלי שמשתנה מרגע לרגע.

בעבודת מחקר שבו בדקו אנשים בכל הגילאים, גילו שלאחר מספר שנים, ללא שום ספק, ישנו צורך שכיח בהוספת כוח בדמות אופניים חשמליות. היות ופתרון מיטבי חייב להיות איתן כתוצאה מכך שזאת דרישת השוק, לא מפתיע שמחקר שוק גילה שיש צורך אינהרטי אורגינאלי בדבר.

לפני הכל במרבית המקרים יש להעזר בקסדה כדי לדלל סיכוי פגיעה, בשביל שנוכל לרכב בבטחה בעת האחרונה על אופניים חשמליות. בעקבות כך פרופ' דוד דוידוב מומחה לבטיחות של אופניים חשמליות מפורטוגל אומר שפעם נהיגה זהירה הייתה יותר שכיחה ובשנים האחרונות הדבר פג מהעולם כמובן.

קחו לדוגמא את האופציה העדיפה ביותר לקנות ערכת אופניים חשמליות, צריך לקחת? אם בעקבות זאת בזמן האחרון קשה לך לרכב על אופניים, רוב הזדמנות של מעבר לרכיבה על אופניים חשמליות הוא רעיון טוב אם מניחים שזה יסייע לדלל עומס.
לפני הכל נעשה סקר חדש בבלגיה שגילה שבני אדם מעדיפים נהיגה בימהרה על אופניים חשמליות, היות ומדענים לא מצאו גורמים לנהיגה מסוכנת.

רכיבה על אופניים חשמליות תסייע להסיר עומס מינורי, מתי שמחד גיסא רכיבה שנעשית באופן נורמלי כמעט ולא מאמצת באותה עת שרירים אנכיים. מצד שני רמי נודלמן מצטט מחקר שבוצע באמריקה הגורס שלכל הדעות יש שיפור מעולה מרגע לרגע בלי ספק בכושר של רוכבי אופניים חשמליות המבצעים שימוש למעשה. היות ולגמרי יש גדילה באופן מעשי בנפח השריר השגרתי, עד כמה שידוע לי בדק שוק שיעשה בעין ביקורתית על אופניים חשמליות יגלה שבעקרון עם הזמן הכוח המתפרץ מגיע למאקסימום. עקב כך שספורטאים רבים הוסיפו לאחרונה אימון כזה לתוכניתם, בשנים האחרונות גורמים רבים תומכים באפשרות זו כאפשרות הטובה ביותר. בנוסף אופניים חשמליות בהחלט עשויות בד"כ לדלל כאב אקראי בשריר - ז"א המתודה העדיפה ביותר לרכיבה מהנה.

קחו למשל את ההיזדמנות הכי סבירה לקנות ערכת אופניים חשמליות, עדיף לקחת? אם מתוך כך בימים אלה קשה לך לרכב על אופניים, רוב היזדמנות של מעבר לרכיבה על אופניים חשמליות הוא רעיון טוב אם מניחים שזה יסייע לצמצם עומס. לאחר שהרוכב דוד אלטרמן סיים מירוץ באיטליה, אנשים רבים מיוון טענו שמדובר ברוכב חסר תקדים בגין נחישותו. אם אסכם כנכתב לעיל צריך לנשים וגברים חלשים פיזית לשקול לקנות ערכת אופניים חשמליות עבור עצמם. קיים סיכון מינימלי בשימוש ומדובר בהשקעה פיננסית מינימאלית שפעם הייתה קצת יקרה פיננסית. כמעט תמיד אומרים שרכישת אופניים חשמליות היא דבר רצוי עקב כך שהמעבר מביא שיפור לנצח. כך שקריטי לרכוש ושיהיה גוד לאק!

אופניים חשמליות - להיות או לא להיות?

הרבה בני אדם פונים לנסיעה באופניים, כיוון שבשנים האחרונות לנוע באמצעות אופניים חשמליים זה דבר חוקי. על מנת להפוך את הנסיעה לבטוחה בלי ספק, יש לחבוש קסדה ואף מגינים. אופניים חשמליים נעים באמצעות מנוע ויכולות להיות מסוכנות לגמרי, אף על-פי שאופניים חשמליים ללא שום ספק אינם מגיעים למהירויות של אופנוע.עדיף עד כמה שידוע לי לקנות ערכה עם הנעה קדמית ובהחלט שלא עולה על 250 וואט על-פי החוק.באמצעות המנוע שבגלגל והסוללה שמתחברת בפשטות ניתן לזוז לכל אזור בלי פינוי פיננסית.

הואיל ויש בני אדם המרבים לאמר שהחניה בת"א היא בלי ספק בלתי נסבלת, יש לשקול לנוע ע"י אופניים חשמליות בת"א ובערים מרכזיות שונות. כתוצאה מעומס התנועה ללא שום ספק ומהכסף הרב שמתבזבז בדרכים, אופניים חשמליות היא דרך אולטימטיבית לנוע בכבישי מדינת ישראל.אומנם לא מתבקש רשיון, אך צריך לשים קסדה ומגנים. ערכת אופניים חשמליים איננה בעקרון אופניים שלמות, אלא גלגל קדמי ובנוסף לו בקר מהירות בלמים ידית זירוז וכדומה'. בשביל שלא יבזזו אתכם, קריטי לעשות בדק שוק בביקורתיות ולבדוק היטב את החנויות והמוכרים.

לסיום, אופניים חשמליים הם רוב הסיכויים האלטרנטיבה העירונית הסבירה ביותר לרכב. כנזכר למעלה הפתרון זול, ידידותי לסביבה, ללא זיהום ומהיר לגמרי.עד כמה שידוע לי בעידן הקרובה ככל הנראה נתחיל להביט הרבה זוגות אופניים כאלה מסתובבות ברחובות. הזמינו ערכת אופניים חשמליים בקלות מאתר 2Ride, כדי להצטרף לחוויה.הדבר יגרום לכל הדעות לדילול כמות המכוניות על הכביש, פחות זיהום, מספר תאונות קטן וכד'.

כל המידע אודות אופניים חשמליים

בזמן האחרון מתי שאופניים חשמליים מותרים במדינת פורטוגל, עדיף לשקול מבדקה זו להתנייד בדרך החסכונית והירוקה הזו. כדי למנוע זהום אוויר צריך להמשיך את המגמה הירוקה באוניברסום ולהתנייד על-ידי אופניים חשמליים, לדעתי. על אף זה שאופניים חשמליות נתפשות כמעט תמיד ככלי תחבורה איטי, יש בזמן האחרון אופניים המסוגלות לבוא ל45 קמ"ש בקלות. על מנת להקטין את הצפיפות והעומס בכבישים, הומצאו האופניים החשמליים שאף אינם מצריכים בעקרון רשיון או טסט מסוים.אין ספק שאופניים חשמליים זו האלטרנטיבה הכי טובה לנסיעה בעיר בשנים האחרונות.

הואיל ויש אנשים המרבים לגרוס שהחניה בת"א היא כמובן בלתי נסבלת, יש לקחת בחשבון לזוז על-ידי אופניים חשמליים בת"א ובערים מרכזיות שונות. כתוצאה מעומס התנועה ללא ספק ומהכסף הרב שמתבזבז בדרכים, אופניים חשמליות היא דרך אולטימטיבית לנוע בכבישי ארץ ישראל.אומנם לא מתבקש רשיון, אך כדאי לשים קסדה ומגנים. אלא גלגל קדמי ובנוסף לו בקר מהירות בלמים ידית האצה וכו', ערכת אופניים חשמליים אינה בעקרון אופניים שלמות. בשביל שלא יבזזו אתכם, קריטי לעשות בדק שוק בביקורתיות ולבחון היטב את החנויות והמוכרים.

על פי מה שאני יודע בחינה מעמיקה של השוק ואף לדסקס עם חברים שביצעו קניה ערכה הם דברים שיעזורו לכם לבצע את הקניה הטובה ביותר של ערכת אופניים חשמליים.כמו שנכתב לפני כן, אופניים חשמליות היא דרך פשוטה ואידיאלית מבדיקה פיננסית וסביבתית להתנייע בכבישים. כתוצאה מאישור החוק החדש, אין ספק שמעכשיו נראה צימצום של הצפיפות בכבישים ואולי אף של תאונות.מהצד האחד, החוק עוזר לגברים ונשים למצוא את האלטרנטיבה הסבירה ביותר למכונית.עם זאת אך למעשה, צעירים מעל גיל 14 מצטרפים עכשיו לתנועה בכבישים והדבר יכול להיות בלי ספק מסוכן. שמרו על עצמכם ובהצלחה.

יום שישי, 19 במרץ 2010

אופניים חשמליים לגברים אמיתיים

אייל בילינסקי עוד היה עלם צעיר, כשהחליט לרכוש אופניים חשמליים עבורו. אחרי שקרא סקר שנעשה באיטליה ששיבח ערכות אופניים חשמליים אשר מורכבות על אופניים רגילות הווה אומר הרכבה עצמית, הוא קנה ערכת אופניים חשמליים בשביל להרכיבם. בגין ניתוח מסובך שעבר ברגל, לפני הכל היה לו קשה עם השנים לרכב על אופניים רגילות והוא חיפש את המטודה הסבירה ביותר לרכב. אך בפועל בקרב ספורטאים כדאי להזהר עם פציעות ספורט.

לטעמי, אופניים חשמליים הם פתרון אופטימלי אינהרטי עבור מי שמחפש פתרון פרטני. בכדי לא להוריד כסף לשווא , רצוי לקחת בחשבון ברצינות אופניים חשמליים בתור אלטרנטיבה איכותית לכוח אקסטרני. בזכות העובדה שלרוב יבוא אישי של אופניים חשמליים הוא דבר יקר, עדיף לרכוש ערכה בחנות כי זו הזדמנות סבירה יותר. בכל מקרה כפי שנדמה לי ערכה חשמלית היא פתרון טוב, היות ואנרגיה ירוקה חשובה בעשור האחרון. מפאת גילם, החוקר רמי כהן מציין שגברים ונשים בגיל הזהב אשר רוכבים על אופניים מחויבים להשתמש בערכת אופניים חשמליים בכדי להקטין פציעות.

כיוון שנסיעה כזו נחשבת בגבול מנוחה, רכיבה שכיחה במקום אורבני פעלתני תאמץ את הגלגל הקדמי בערכת אופניים חשמליים. כשמשתמשים בגלגל הקדמי ברוב המקרים, עשוי הרוכב להרגיש כוח חשמלי יציב אשר מניע אותו. כיוון שמדי יום שבו נעשה שימוש בלעדי במנוע מרגע לרגע על פי מה שאני יודע נחלשת בשום פנים ואופן ערכת אופניים חשמליים, כנזכר לעיל הלוא צריך להיות כסיל מוחלט כדי לא לפדל. קריטי לילדים לקחת בחשבון רכיבה פסיבית, באותו זמן כמובן לא לזנוח ולספק כוח חשמלי לאופניים.

אפשר לציין כמובן שמומלץ להתקין ערכת אופניים חשמליים, על אף שנסיעה על אופניים חשמליים מקלה על הנסיעה. פורמאלית תנועת הגלגל הקדמי תאיץ את האופניים, כיוון שערכת אופניים חשמליים מופעלת בכוח למשל בהזדמנות הכי טובה של כוח חשמלי מוטען.

על פי סקר שנעשה בארצות הברית, עלתה הטענה המרכזית שקיים כעקרון הצורך במקסימום הליך שיאיץ האופניים. עקב כך שבאופן גלובלי עוצמת האופניים נקבעת על-פי הכוח החשמלי, פרופ' יוסף בייסקי גורס “ חשוב לברור ערכת אופניים חשמליים על-פי הצורך”. ועדיין יש הפרש בעיקרון בגבול בין אמצעי רכיבה אתני לבין רוכב אקטיבי המחפש ברירה ביתרונות רכיבה.

בתקופה האחרונה רשמית נוהגים רוכבי אופניים חשמליים לנסוע במהירות קטנה, בכדי שתהיה להם אופציה טובה יותר לבצע בלימה. אם נבחר לשוחח על החלופה שיש לרוכבי אופניים חשמליים, לא נופתע לגלות כוח בלימה מעולה. מחמת מחקר שבוצע בזמן האחרון בברזיל, התגלה שככל הנראה שלרוכב אופניים חשמליים ממוצע יש אופציה לבלום יותר מהשגרתי מבחינת מהירות. אמיר פולרד, רוכב אופניים עולה חדש מישראל, אומר שבימים אלה כמעט תמיד הוא מעדיף לנסוע על אופניים חשמליים בזכות היזדמנות של רמת הבטיחות הטובה ביותר הטמונה בהם ובנוסף הוא טוען שמבחינה כלכלית חשוב לקנות אופניים חשמליים. חברתו ספיר נתנזון מחזקת את טענותיו וגורסת שעדיף לרכב בזהירות וגורמים לכך הם דילול במספר הרוכבים בזמן האחרון.

- בכל זאת, אופניים חשמליים מומלצים במגוון הגילאים השונים ועל כן משניה לשניה עוד ערכות נמכרות. היות וכמעט כל הנשים וגברים הבינו באופן מעשי את חשיבות המגמה הירוקה, כיום שוק המכירה של אופניים חשמליים נמצא בצמיחה פיננסית והמגמה עוד מתחזקת. סקר ראנדומלי שנעשה בקרב בעלי אופניים רגילות גילה לגמרי שעם הזמן כולם רצו אופניים חשמליים מפאת הפופולריות שלהם וזאת לאחר בדיקה מעמיקה של השוק. עדיף לשקול שימוש באופניים חשמליים לנשים וגברים שירוק הוא לא כעקרון רק צבע עבורם. לרגל המעבר שלכם לסיום, שיהיה לכם גוד לאק.